The Mall Group ontwikkelt zes nieuwe winkelcentra

the mall groupHet Thaise bedrijf The Mall Group staat op het punt om geschiedenis te schrijven. Op het gebied van investering welteverstaan. Het bedrijf pompt namelijk 50 miljard baht (1,1 miljard euro) in de ontwikkeling van zes nieuwe winkelcentra.

Nog meer nieuwe winkelcentra? Thailand staat er al vol mee. Klopt, maar The Mall Group (de grote rivaal van de Central Group) gelooft heilig in haar plan. Het gaat om de renovatie en ontwikkeling van The Emporium, The EmQuartier, The Emsphere, BluPort, BluPearl en Bangkok Mall. Volgens Supaluck Umpujh, vicevoorzitter van The Mall Group, is het doel van het bedrijf om Thailand wereldwijd op de kaart te zetten als shoppingwalhalla.


The Mall Group is klaar voor de volgende stap

“Na ons succes met Siam Paragon zijn we nu klaar voor de ontwikkeling van meer megaprojecten. Wij zijn ervan overtuigd dat we een stap gaan zetten in de toekomst van het moderne shoppen”, aldus Supalack. The District-Em wordt een 650.000 vierkante meter groot winkelcentrum, bestaande uit drie complexen: The Emporium, The EmQuartier en The Emphere. Het terrein grenst aan het Benjasiri Park in de wijk Phrom Phong in Bangkok. Nog meer verkeer dus op de toch al drukke Sukhumvit…

De meeste mensen kennen natuurlijk Emporium al, dat dus wordt gerenoveerd. Pal tegenover het bestaande winkelcentrum is al een nieuw megagebouw uit de grond gestampt The EmQuartier en het duurt niet lang voor dit ook het geval is op het braakliggende terrein, naast het park dus, waar The Emsphere wordt gebouwd. In totaal wordt er voor meer dan 20 miljard baht geïnvesteerd in een shopping mall die straks meer dan 1.000 winkels en restaurants telt.

The EmQuartier (250.000 vierkante meter) herbergt straks een winkelcentrum, een kantoorgebouw, atriums voor evenementen en recreatie en zelfs een heus park. The Emsphere wordt ontwikkelt voor een compleet nieuwe winkelervaring. “De deelname van Thailand aan de AEC (Asean Economic Community, red.) betekent een grote verandering in de positie van het land als leider op het gebied van shopping en toerisme. Er zijn 10 Asean-landen, dus een potentieel van 600 miljoen mensen.”

Hua Hin en Phuket

Supaluck vervolgt: “De bewezen infrastructuur, transport en vliegvelden in de grote Thaise steden zorgen ervoor dat het aantal toeristen dat Thailand bezoekt in de komende vijf jaar doet stijgen van 25 miljoen naar 40 miljoen mensen. De focus ligt daarbij vooral op Bangkok, Phuket, Pattaya, Hua Hin en Chiang Mai.”

The Mall Group zet ook hoog in op Hua Hin en Phuket. Zo wordt BluPort de eerste ‘resort mall’ in hartje Hua Hin bij het InterContinental Hua Hin Resort. Op Phuket wordt BluPearl uit de grond gestampt. Volgens Supaluck wordt dit een luxe winkelcentrum met daarnaast ruimte voor entertainment.

Als je dacht dat Bangkok al genoeg winkelcentra telt, dan heb je het mis. The Mall Group ontwikkelt namelijk bij het kruispunt Bang Na – Trat en Sukhumvit de Bangkok Mall. Dit komt tussen de BTS-stations Udom Suk en Bang Na in te leggen. Dit 650.000 vierkante meter grote winkelcentrum ligt dus in de buurt van de expositiehal Bitec. Ook hier wordt flink geïnvesteerd door The Mall Group. Het project kost 20 miljard baht en zal volgens Supalack een mix worden tussen zakelijk, wonen en werkruimtes.

Post Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.