fbpx
vlucht naar ThailandPraktische informatie Uitgelicht Vliegtickets 

Dit gebeurt er met je lichaam tijdens de vlucht naar Thailand

De vlucht naar Thailand vanaf Amsterdam duurt al snel 11 uur. En dan heb je een rechtstreekse vlucht. Terug is, vanwege tegenwind, de vlucht nog langer, namelijk 13 uur. Heb je wel eens afgevraagd wat er tijdens die vlucht met je lichaam gebeurt?

Vliegen is de veiligste manier van reizen. En het wordt ook steeds veiliger, da’s mooi. Is het echter ook gezond? Dat is maar de vraag. Degene die regelmatig een lange vlucht naar Thailand nemen, weten dat het lichaam tijdens en na de vlucht niet op en top fit aanvoelt. Zo zwelt je lichaam op als een strandbal. Je zit in een drukcabine, en de druk is op die hoogte toch anders dan op de grond.

Dit gebeurt er tijdens een vlucht met je lichaam:

  • Je raakt gedehydrateerd. De lucht in het vliegtuig is kurk droog. Na drie uur vliegen kan je al 1,5 liter water verloren hebben.
  • Je hoort of ruikt minder en je smaak is ook achteruit gegaan door de droge lucht.
  • Je kunt een zuurstofgebrek krijgen. Het zuurstofgehalte in een vliegtuig is slechts 75%. Je kunt duizelig worden, flauwvallen of hoofdpijn krijgen
  • Je bent omringd door bacteriën en virussen. Dat komt omdat de lucht gerecycled wordt. Tijdens een vlucht kun je zo een verkoudheid oplopen.
  • Zo zwel je op als een bal. Je vertering wordt anders door de drukverschil. Dat kan leiden tot buikpijnen of overmatig veel winden laten.
  • Doordat je veel en lang stilzit zakt het bloed naar je benen. Dat kan trombose veroorzaken.
  • En je wordt tijdens een lange vlucht blootgesteld aan straling. Net zoveel als tijdens een röntgenfoto.

vlucht naar Thailand

Tips voor de lange vlucht naar Thailand

Wat kun je doen om bovenstaande problemen te voorkomen. Hier enkele tips

  • Drink géén alcohol tijdens de vlucht.
  • Blijf drinken, gebruik oogdruppels en blijf je handen insmeren met vochtinbrengende cremes. Die vind je vaak op de toilet.
  • Ga regelmatig een wandelingetje maken. Eens in de twee uur 10 minuten lopen en bewegen is heel gezond!
  • Drink water flessen en niet op de wc.
  • Was regelmatig je handen met ontsmettende zeep.
  • Kauw kauwgom, slik regelmatig of zet je kaken aan het werk. Zo voorkom je pijn aan de oren.

Lees ook

%d bloggers liken dit: