Bus of minivan in Thailand: wat is beter?

Als je op een budget reist, dan wil je zo goedkoop van A naar B komen. Met de bus of minivan in Thailand is dan een prima manier van op de kleintjes letten.

Het mooie van reizen door Thailand is dat je echt uren in de bus kunt zitten voor slechts een paar euro. Veel bussen rijden bovendien ’s nachts, waardoor je in de bus slaapt en een overnachting uitspaart!


De trein is eveneens een goed alternatief, maar vaak trager door de vele vertragingen op het spoor. Daardoor kan je reis soms wel 1 tot 2 uur langer duren dan gepland. Als je de tijd hebt, maakt dat niet veel uit. Wil je liever snel van A naar B, dan kun je de bus of minivan in Thailand nemen.

TOYOTA ❤ #minivan #japaneseminivan #thailandminivan #transport 👌🏾

Een bericht gedeeld door Zima (@zimamoody) op

Wat is beter?

Brengt me gelijk bij de vraag: wat is beter? Op basis van mijn eigen ervaring is dat 100 procent de bus. Minivans rijden weliswaar sneller, maar meestal te snel. De chauffeurs veranderen in kamikazepiloten die het laten zien van hun stuurmanskunsten aan de passagiers niet schuwen.

Links en rechts worden andere auto’s ingehaald, vaak met snelheden tot 130 kilometer per uur. Niet heel erg prettig als je als passagier achterin zit. Bovendien is het altijd maar de vraag of er veiligheidsgordels aanwezig zijn. Verder is de beenruimte beperkt en zit je vaak met 3 personen op een rij, waardoor je bewegingsvrijheid ook minimaal is.

Het antwoord op de vraag bus of minivan in Thailand is dus makkelijk. Altijd de bus. Je koffer of backpack kan moeiteloos mee onderin de bus, je hebt veel meer beenruimte en kunt in de meeste gevallen zelfs de rugleuning naar achteren klappen om te slapen.

Kies je voor een VIP- of eerste klas bus, dan krijg je soms zelfs een dekentje en een snack en te drinken aan boord. Ietsje duurder dan standaard, maar wel de moeite van het comfort waard.

One Comment - Write a Comment

  1. Veel Sterkte Christine voor jou en je familie in deze moeilijke beproeving. Mijn oprechte deelneming. Björn

    Reply

Post Comment