20 jaar Starbucks in Thailand

Hoewel ik geen groot fan van het merk ben, is 20 jaar Starbucks in Thailand wel iets om bij stil te staan. In die twee decennia stampten ze maar liefst 336 tenten uit de grond.

Toeristen zijn trouwens wel gek op het Amerikaanse koffiemerk. Als ik weleens een Starbucks binnenloop in de toeristische gebieden, dan zie ik er vrijwel altijd vakantiegangers zitten met een grote beker (ijs)koffie.


Zelf ben ik meer een liefhebber van lokale koffietenten. Ten eerste omdat je daarmee de lokale ondernemers steunt. En ten tweede omdat de koffie vaak beter is.


Het voordeel van Starbucks is wel dat je er altijd prettig zit. Verder is de service goed en heb je altijd internet bij de hand.

CentralWorld

Wat betekent 20 jaar Starbucks in Thailand? Om te beginnen heeft het Amerikaanse koffieketen een gigantisch grote koffiezaak geopend in CentralWorld in Bangkok. Naar verluid is het zelfs de grootste Starbucks in Zuidoost-Azië.
Mocht je dus in de buurt zijn van CentralWorld, dan is het leuk om hier eens een bezoekje aan te wagen en zelf met eigen ogen te aanschouwen. Let wel: Starbucks is enorm populair onder de Thai en vooral studenten, die er de hele dag zitten op 1 beker koffie. Daardoor kan het soms lastig zijn om een goede plek te vinden…

One Comment - Write a Comment

  1. Het is een status cult om met een beker van Starbucks te lopen. Qua kwaliteit is het beneden mijn smaak.
    TomTom coffee groeit ook net als Amazon coffee. De laatste groeit harder nog.
    En de lokaties worden ook groter met meer uitgebreidere bakery.
    Coffee boy meer lokaal.
    Niet alle Starbucks hebben trouwens internet.
    Ikzelf ben geen voorstander van wifi.
    Mijn internet bundel van Dtac is 30GB en 400 minuten. Ik neem al maanden 30 GB mee naar de volgende maand dus heb 60 GB te gebruiken waar ik dus nooit door kom.
    Terwijl ik een veelvuldig gebruiker ben.

    Reply

Post Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.